|
De schepen van havenbezorgdheden meldt dat onze Sint-Paulustoren - alom bekend als het baken van ’t Schipperskwartier - een vuurtoren wordt. “Alle elementen zijn aanwezig om de plaatsing van krachtige lampen mogelijk te maken” schrijft de stadsmagistraat en hij voegt eraan toe: “Sint-Paulus zal schijnen tot in Vlissingen en jullie zijn toch in restauratie, dus het komt mooi uit om nog voor het bouwverlof met de installatie van start te gaan!”
Het kabinet heeft rekening gehouden met overlast voor onze buren van de Veemarkt en omliggende straten, dankzij sponsoring door het Ministerie van Defensie. De lampen worden enigszins hemelwaarts gericht zodat ze tegelijk als dronespotters worden ingezet. Als kers op de taart komt er tussen de beelden bovenaan de toren ook nog een set misthoorns. Wees gerust, beste buren, die loeien alleen als er een signaal komt uit Vlissingen dat ze onze lampen niet meer zien.
|